Tuesday, July 5, 2011

tugasan pertama

tak kenal maka tak cinta. mereka yang hendak berhimpun pada 9 july ini pasti mengetahui apakah tujuan nye perhimpunan tersebut di adakan. ye dok? so tujuan BERSIH adalah bagi memastikan pilihanraya yang bersih dan adil. terdapat 8 dokongan didalam agenda BERSIH ini.

8 dokongan ini haruslah dipaham dan dihayati sepenuh hati. ternyata didalam dokongan itu akan membuat pilihanraya negara kita lebih bersih dan adil. tiada berat sebelah dan tiada buyers didalam dokongan ini. jika semua parti menyokong agenda ini maka tiadalah perang mulut di anatara dua pihak seperti yang berlaku sekarang. mengapakah wujudnya dua belah pihak?

okay. now nak cakap kerajaan tidak membenarkan rally or perhimpunan ini dijalankan mengapakah diberi stadium shah alam sebagai venue. mengapa anggota bersih mahu berarak keliling kota kuala lumpur?

kenapa kerajaan menekankan supaya rakyat tidak join rally ini? siap ade iklan di tv yang menyuruh rakyat supaya tidak terlibat?? apa yang ditakuti kerajaan?? jika kerajaan berada di jalan yang betol maka tidak perlulah mereka takut dgn dokongan ini.

jika bersih ini terlaksana adakah efek atau kesannya hanya memberi impak kepada sebelah pihak kerajaan?? tidakkah anda terfikir yang mungkin bersih ini akan memberi impak kepada pihak pembangkang?? didalam politik aku rase x boleh kita cakap satu parti tu baik dan satu parti tu jahat kerana didalam sebuah rumah ade yang baik ade yang jahat..didalam satu parti ade orang yang tidak makian rasuah dan ade yang makan rasuah..

so BERSIH ni bagus sebab ia mempunyai dokongan yang akan membersih semua parti politik..tiada berat sebelah dan nanti kita boleh tgk larr siapa kantoi siapa x kantoi..

No comments:

Post a Comment